10 januari 2009

Nästan julafton

Idag firade vi lilla julafton lite i förväg med dottern och hennes pojkvän som kom över och åt lite julmat eftersom de skall stanna hemma i Finland över julen. Gjorde en choklad pavlova till efterrätt efter Nigellas recept, den blev god men lite för söt för min smak.

 

Har tvättat en massa kläder och tvättmaskinen går på för fullt ännu. Det är inget vinterväder direkt, regnigt och grått. All snö har regnat bort. Vi pratade lite om hur kul det skulle vara att hyra en stuga i Lappland nån jul och åka dit med ett stort gäng (=dela på kostnaderna). Snögaranti! Vi skulle börja julafton med ett pass i backen.. och jag ser mig själv åka nerför backen, elegant med en jättesnygg overall på..(i verkligheten har jag på mig en ful och för liten overall som jag ärvt av min dotter och ordet elegant beskriver inte riktigt min stil, snarare störtlopp (hoppas att jag ej åker på skidläraren denna gång). Kanske jag borde anmäla mig på skidskola i år, en sån där som dom ordnar för barn på sportlovet och där man lär sig att bromsa? Då kan vi hyra en stuga år 2015..till dess har jag lärt mig att komma ner utan att ha åkt på varken skidlärare eller andra stackare (och overallen är vintage).

Jag ser fram emot att åka ner till Götet. Mysa med mamma och äta god mat (fast jag är trött på julmat redan nu!) och smutta på glögg. Jogginskorna tar jag med mig, har hittat en bra slänga hos mamma. Måste få springa där med för min kropp klarar sig inte så många dar utan motion! 

Har inte skickat ett enda julkort i år. Och jag skäms lite för jag har fått massor. Så på julafton får alla vänner och bekanta sms av mig (dvs om jag kommer ihåg att skicka..) Tråkigt men jag är ju så busy nu när jag studerar (bra svepskäl). Nu drar jag mig till sovrummet och börjat min Emmerdale marathon (har ungefär tio avsnitt kvar..). Åh vad skönt det är med med JULLOV! 

Inga kommentarer: