10 januari 2009

Vardag..

Vad svårt det var att stiga upp klockan åtta i morse! Körde Oliver till skolan och drack morgonkaffet i sängen efter skolskjutsandet med paprika smörgås och banan/kiwi sallad. Ingen pepparkaka, ingen fryst Findus bulle heller (köpte en mega påse bullar att ha i frysen vid behov). Det var svårt att hålla sig att inte äta något sött och gott. Tittade på lite inspelade program på TV och tog mig en springrunda i -13 graders kyla. Aj och Oj, vad kallt det kändes fast man blir varm av att springa. Men det har ju varit en så varm vinter hittills så kroppen är väl inte van ännu. Min ena lårmuskel känns så stram och gör lite ont och försökte strecha men det hjälpte inte, måste ta mig i kragen och beställa tid hos massören. Tycker att det är lite lyxigt för en fattig student men nu måste jag bara få bli masserad. Annars kan jag inte springa. 

Hade bara 3 timmar sjukdomslära  i skolan  idag och läkaren som höll föreläsningen var helkul (lite tokig). Han visade b la hur man kan ta livet av sig med ett rep (ja, han satte det runt sin egen hals för att demonstrera..) Det var intressant för han pratade om hjärtsjukdomar, om diabetes och andra kärlsjukdomar. Börjar att bli lite mer intresserad av hjärtat..kanske någonting att fördjupa sig i? Pratade med klasskompisar som också hade panik inför praktiken. Bra att veta att man inte är ensam om det!

Åkte sen med Daniela till Ikea och eftersom vi båda var hungriga (hann inte med någon lunch) gick vi och åt 10 köttbullar var med potatis och gräddsås meddetsamma. Och lingonsylt. MUMS! Sen ville jag kolla på schäslongen jag vill ha till studentlyan men ack vad besviken jag blev. Den såg inte alls lika fin ut i verkligheten! I alla fall inte den rosa. Nä, den var blek och ful och vet inte längre om jag alls vill ha den. Skall leta lite till om jag hittar någon annan soffa på rea kanske? Men köper jag den på Ikea får det bli den i beige för den var snyggare. Hittade ingenting snyggt att ha hem så vi köpte varmkorv och dricka för en euro innan vid åkte hem och tänkte ännu ta äppelpaj till men slutade vid korven. Bra start för min diet. Jättebra. Köttbullar, gräddsås och varm korv. Köpte blåbärssylt hem och en påse juleskum. Hundra gram som jag klämde i mig hemma på fem minuter (fick bråttom för hörde Oliver klampa in och försöker hålla fast vid engodisdag i veckan). Trehundrafemtio kalorier. På bara julskum alltså. Och jag tycker ju inte ens om julskum men påsen fick man ju för halva priset. 

Fick veta mina arbets (praktik) tider till nästa vecka;  de varierar, antingen kl 12-20 och/eller kl 7-14. Den med kl 7 låter kul..får vakna vid 530 för att hinna. Men vad tyst det är hemma. Ingenjören bygger upp sina muskler på gymet och Oliver är hos en kompis. Borde ta och stryka lite kläder och sortera upp ren tvätt. Det är ett jobb som aldrig tar slut. Så fort jag får tvättkorgen tom, fylls den på snabbt igen och det är bara ingen idé att låta mannen tvätta för han fattar inte varför man inte kan köra kalsonger, vit-tvätt, jeans och lakan samtidigt. Har en tvättkorg hemma i grovköket med ren tvätt men kläderna underst blir aldrig strykta för den fylls på med nya och jag orkar bara stryka de som ligger ovanpå. Så jag har kläder från sommarsemester ännu liggandes därunder i tvättkorgen, ostrykta. Och där ligger dom nog tills nästa sommar då jag får tvätta upp dom igen..om jag inte nu tar mig i kragen och stryker upp alla. 

Här en bild på en soffa jag hittade online, fel färg men annars är den ganska snygg och ser bekväm ut också! 

Inga kommentarer: