10 januari 2009

Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag

Nu har jag också fått influensan Oliver och ingenjören haft länge. Vaknade med täppt näsa och halsont, hoppas att det går över snart. Skulle ju iväg och springa i morse men det fick bli en promenad istället. Raskade runt i skogen där det fanns spår av lite snö kvar och solen sken. Bastade innan lunchen som H. gjorde i ordning; lax med potatis och sallad. Alltid lika gott! Tacksam för en man som tycker om att laga mat. Och som oftast lagar god mat. Fast när han frågar mig vad vi skall äta blir svaret alltid detsamma: fisk eller broiler eller vegetarisk mat. Vill inte ha sniglar (som han tycker så mycket om) inte heller biff (som Oliver älskar) eller ostron (åt en gång i Spanien på jobbresa för jag kunde ju inte med och be dem göra i ordning en hamburgare åt mig). Har också ätit gåslever i Paris. (gör inte om det heller). Så jag har minsann försökt

Fick faktiskt med mig mannen ut på shoppingtur på rean. Ja, han shoppade ju inte direkt utan satt på en bänk och såg uttråkad ut medan jag sprang in och ut i alla affärer bestämd på att hitta något billigt och snyggt.  Men hann ju inte prova kläder ifred för mobilen ringde ofta; det var ingenjören som tröttnat att sitta på bänken och som ville veta hur lång tid han ännu skulle sitta..nästa gång får han stanna hemma. Hittade en mössa och hämtade mina Crocs som ej var på rea. Ja, Claes Ohlson blev det ju också (fick ju ge efter för mannen) och där fyndade jag två vita julstjärnor att ha till nästa jul. Får man så billigt måste man ju bara köpa! Så det var inte så dum idé i alla fall. Efter det åkte vi till Daniela för kaffe och brownies som hon hade bakat (min dotter bakar, det skedde aldrig när hon bodde hemma). 

Nä nu misstänker sonen att jag sitter inne på facebook (fick låna Olivers lapptop för jag sade att jag skulle göra skoluppgifter, omväxlade roller..?) måste sluta och fortsätta med mina vårdvetenskaps uppgifter, ja och så har bara två avsnitt av inspelade Emmerdale kvar. Kanonkväll.

 

                                                 Min nya  tant mössa

Inga kommentarer: