10 januari 2009


Nyårsafton!

Skall man vara sjuk sista dagen på året? Ja, antagligen. Har egentligen ingen ork att göra något men har faktiskt gjort en mind map på power point idag som hör till det där skolarbetet som skall vara färdigt. Sen kom jag på att jag måste läsa en del vårdvetenskaps tidningar som hör till samma uppgift så det var bara att åka iväg till biblioteket. Kan man ha det roligare på en NYÅRSAFTON eller? Försöker minnas vad vi har gjort tidigare på alla nyårsafton..jo, vi har ofta haft någon på besök hemma hos oss med raketer och god mat och varit inbjudda på fest också. Men i år är vi bara vi två  hemma och eftersom Oliver inte är hemma vill man inte gärna bjuda hem någon med barn för man skall  ju njuta av att det är barnfritt. Men jag är ju social och tycker om att ha folk omkring mig så det känns lite ensamt. 

Ute har raketskjutandet tagit riktig fart ända sedan klockan 18 och vi skall snart ta bilen och åka ut till Heureka där det skall bli ett fyrverkeri klockan 22. Innan dess kommer bastun att bli uppvärmd igen (ingen energibesparing här inte) och så har jag en svag aning om att vi poppar upp en flaska god Fresita (jordgubbs skumvin) och äter lite god nattamat efter fyrverkeriet. 

Kände mig en aning gammal då personalen (ung kille) på biblioteket sade NI till mig. Ja, tänk han sa faktiskt: “Tack skall NI ha, detsamma” då jag önskade honom ett Gott Nytt år för jag fick så bra service. Ingenjören sade att det berodde på att jag hade på mig nya tantmössan jag köpte på rea häromdagen. Hmm..skall nog inte ha på mig den något mer. 

Nu börjar mobilen att plinga; folk önskar gott nytt år i form av sms. Jag skickar inga förrän det är midnatt. Idag tog jag mig en tupplur så att jag skall orka vaka (är man tant så är man). För det måste man ju. Skall ge ingenjören en puss prick klockan tolv. Ringde Oliver nyss men han var fullt upptagen med att titta på raketer och ville inte prata med sin tjatiga mamma (”du har väl skyddglasögön på så du inte får raketer i ögonen, och du står väi inte för nära, och är långkalsongerna på och vantarna och mössan…bla, bla, blaa”)

Nu skall tanten basta, årets sista bastu och så får jag väl fräscha upp mig också. Näsan är röd, håret är fett och jag skall bespara er att beskriva outfitten. Så det blir inga bilder på tanten idag heller. 

GOTT NYTT ÅR! Vi hörs NÄSTA år (ja, var helt tvungen att få säga det)!

Näytä täysikokoinen kuva

Inga kommentarer: