10 januari 2009

Jullov!

Jullov!

Nu är skolan slut för i år, första terminen har gått så snabbt och jag har lärt mig så mycket men vet ännu så lite. Idag vaknade jag pigg, hade sovit hela åtta timmar och tog mig en joggintur efter att ha fört Oliver till skolan. Efter det träffade jag Daniela i Jumbo (Vanda shoppingcenter) och vi fick köpt nästan alla julklappar. Åt lunch; getost-skink-pasta (inte så god, varför får man alltid bättre mat  hemma..?). Det var inte så mycket folk ute, skönt. Köpte en rakapparat åt äkta mannen, (dyr men han behöver en ny!) och en cd-spelare åt Oliver (så han slipper lyssna på musik på Youtube) och så passade jag på att köpa lite badsalt åt mig själv för jag skall ta mig ett bad hos mamma. Vi har ju inget badkar hemma eftersom alla hus och hem i Finland  är försedda med bastu och dusch. Så jag ser verkligen fram emot att ta mig ett eller flera bad hos mamma! Med mitt aprikosdoftande badsalt..Ingenjören tycker inte om att fira jul utan JULBASTU men det får gå i år.

Beställde även ett par rosa Crocks åt mig själv (de hade inga rosa kvar i butiken..) som jag skall ha som arbetsskor när jag börjar min första praktik i Januari.

Satte in en ansökan på jobb inom vården (sporadiskt) idag på nätet och rekryteringsfirman ringde mig direkt! Skall på anställningsintervju i Januari. Kul! Måste ha lite mer pengar för pengarna jag får från vuxenstudiefonden räcker knappt och jämt till betalning av  husamortering och diverse utgifter..och man är ju van att jobba så det skall bli kul att få lite extraknäck! Och så jag har jag bestämt mig för att andra praktiken skall ske i Sverige! Jag vill så gärna jobba i Sverige inom vården också..och Spanien (senare) men mer om det sen. 

Julstädade när jag kom hem, bemannade maken att dammsuga och moppade alla golv och torkade damm. Efter städningspasset tog vi oss ett glas gott (torrt) vitt vin och satte in karelska piroger i ugnen.

 

I övermorgon tar vi båten till Stockholm och bilar till GBG för att fira julen hos mamma! Och innan julafton skall jag träffa två av mina kompisar från gymnasiet i Göteborg, som jag inte har sett på över tjugo år!!! Skall bli jättekul och spännande. Planerar också att gå på Lisebergs julmarknad..får se om vi hinner med allt på fem dagar..

Nu släcker jag alla levande ljus och går och lägger mig brevid snarkande ingenjören. 

Natti natti!

Inga kommentarer: