11 januari 2009

SALSA!

                                mina tjocka ben som tycker om dans 

SSSSALSA! I dag började salsan efter julbrejken. Kul! Det var jätteskönt att få dansa igen, man blir så glad av bara musiken. Skulle gärna ta danslektioner varje dag men det finns det ingen tid till (och inte heller några pengar för danslektioner är dyra!). Man lär sig jättebra att använda mag- och ryggmuskler också, och hantera överkroppen på salsan. Bra för mig som springer så ofta och använder främst benmuskler. Och så har vi en så bra lärare som alltid är glad och pigg. 

Oj, vilken bra film jag såg på TV idag, "Heartbreak hotel" hette den, det finns ju en finlandssvensk kanal som ibland sänder svenska filmer och denna film tog jag tacksamt emot för jag har länge velat se den men den har inte funnits i videobutikerna (eller DVD är det ju numera). Vad Helena Bergström är rolig, helt suverän. Blev på så gott humör av filmen.

Men nu måste jag väl gå och sova, börjar min första praktik i morgon och skall vara utvilad till dess! Jag har blivit en nattmänniska sen jag började att studera och vet inte hur jag skall få sömn så här tidigt..




Inga kommentarer: