10 januari 2009

Chilling weekend

Så fick jag äntligen klar min skoluppgift som jag aldrig trodde skulle bli klar! Men efter att ha suttit vid datan nästan tre dygn i rad (nu berhöver jag massage!) började jag att printa ut arbetet vid midnatt på fredag. På lördag åkte jag till skolan för att lämna in den i skolans postlåda dit läraren ville att den skulle lämnas. Märkte att någon hade urinerat vid postlådån (hoppas att ingen kommit på att öppna luckan för samma ärende..)  vilken tur att jag satte in den i en plastficka..

Jag känner GRANDE lättnad! Suck. Pust. Stön. Nu när jag har haft ledigt har jag haft tid för vänner också. Igår hade vi A. och J. över och deras hund, Nalle på besök. Om hundar kan ha ADHD har lilla Nalle diagnosen, det är jag fast besluten om. Men nu hade han lugnat ner sig sen jag såg honom sist. 

här bakas det ostpaj                          A. och jag, mätta och belåtna

Vi spelade Trivial Pursuit, kvinnorna versus männen och vem tror ni vann? Kvinnorna, förstås!

Här är lilla ADHD-Nalle: 

BIO

Idag  blev jag bjuden på bio av min väninna H. Vi var och såg på filmen “Women”..inte en enda man syntes i filmen, så det var verkligen en kvinnofilm. Helt okej var den men ingen höjdare. Men vad snygg Meg Ryan är (skulle hon kunna dela med sig några centimeter av sin längd ?). Och Annette Bening (heter hon så) också. Och så eleganta kläder de hade på sig. Så det var kul att bara se dessa snygga kvinnor som ju inte längre är tjugo bast heller.  Men varför ser man inte lika fräsch ut själv? (beror det på brist av Botox eller?) Efter bion gick vi runt lite i affärer som hade söndagsöppet. Hittade ingenting men H. hittade en tröja och ett par skor. Alltid lika kul at träffa henne. Och vilken god Cappucino vi drack..mmmm.

Nu är jullovet snart slut och det skall bli nyttigt leverne igen; back to basics, så att säga. Inga pepparkakor med kaffe till frukost, inte heller ett glas vin till middagen eller choklad sent på kvällen. För att inte tala om all glögg med russin och mandlar i. Och man skall ju inte tro att man har undått att bli bestraffad: det syns på magen, det gör det och JA TACK, jag vill ha en midja. Då finns det liksom inget annat val än at trappa ner på smaskandet. Vem har sagt att det är lätt att vara kvinna? (och speciellt när man inte har råd till varken fettsugning eller botox..)

GODNATT! 

Inga kommentarer: