10 januari 2009

Varning för barn i puberteten!

Året börjar gå mot sitt slut. Tänk att i morgon är det Nyårsafton! Oliver åkte iväg till sin pappa idag och packade (=slängde) själv ner sina kläder i en plastpåse (en tröja, kalsonger) men jag övertalade honom att lägga grejorna i ryggsäcken (ser  liksom lite bättre ut än en plastpåse från “Alko” =systemet) och passade på att packa ner lite extrakläder med; varm tröja, extrabyxor, långkalsonger och yllestrumpor (det skall visst bli -11 grader i övermorgon) och en bok han fick i julklapp. Ja, han är en typisk man, skulle säkert klara sig med samma kläder i en vecka (och det har han ibland gjort också fast jag har packat ner typ hela garderoben). Viktigast för honom är att mobilen är med. Och tillgång til dator. Igår fick han dataförbud igen för dåligt uppförande (kallade sin mamma föridiot..) . Kände mig som världens tjatigaste mamma men han bäddade sin säng efter femtio böner, hundra uppmaningar och hot om hemarrest. Blivande tonåringen kommer hem efter Nyår så vi firar Nyår på tu man hand i år, mannen och jag. Det var tal om att vi eventuellt skulle hitta på något men eftersom vi a) är båda sjuka och b) inte har så mycket pengar efter Jul, får det bli en hemmakväll med skumvin och lite god mat. 

Så här fräsch ser jag ut på morgonen, utan en gnutta smink och ansiktet helt svullet av all snor

Jag har en riktig förkylning på gång nu. Peppar, peppar, säger jag för jag hann just skryta för en kompis i går som var på besök att jag sällan får täppt näsa. Nu har jag en näsa som rinner hela tiden och som känns täppt också. Så idag har jag mest suttit inne och knackat på datan, dvs gjort mina skoluppgifter som så småningom börjar bli klara. Vad stolt jag är över mig själv! Än finns det hopp om att jag kommer att examineras år 2050.

Ingenjören tyckte att vi skulle hämta pizza idag till lunch (sker väldigt sällan) så det tackade jag inte nej till. Var och hyrde två filmer också, mitt val blev “Made of honor” med Patrick Demsey (charmiga läkaren från “Grey´s anatomy”).

                                 Ingenjören häller upp coca-cola till pizzan

Jag har funderat på att måla om sovrummet och göra mig av med de där tråkiga bården och den ljusblåa färgen.  Eftersom klädskåpen är ljusblå måste det vara en färg som matchar med dom. En ny säng vore inte helt hel heller och nya läslampor, de vi har nu är fula och tråkiga. Men studentlyan är inte inredd än, så det få bli ett år 2009-projekt. Tänkte måla om alla väggar förutom väggen vid sänggaveln, den skulle jag vilja ha tapetserad. Har tänkt på färger i beige, eller/och grått/silver. Men blir det för trist? Hittade fina tapeter på  http://www.sandudd.fi/index.php?id=56. 

Nämen nu har min kära man somnat framför TV:n. Hans film var väl inte så bra då eller? Kanske han vaknar när jag sätter på min..(eller sover ännu bättre). Nu skall jag snyta lilla näsan och klämma mig in i soffan.

Anno 2008 var inte så dålig men jag hoppas på en ännu bättre anno 2009! Ännu några timmar kvar till dess..

Inga kommentarer: