10 mars 2009

Matta

Idag hann jag med att flanera runt på ett nästan ödlsigt shoppingcenter på förmiddagen innan skolan började kl 1230. Vardag förmiddag=lite folk. Skönt! Oj vad glad jag blev för jag hittade äntligen en matta till vårt vardagsrum. En rund och en i rätt färg. Och den var förmånligare nu när man fick den som stamkundserbjudande på Stockmanns. Fanns inga runda mattor att få med sig hem så den kommer som beställningsvara senare. Men nu är den beställd! (från VM-carpet) Så här ser den ut:
      
Glad som jag var ringde jag maken (han var på jobbet och hade säkert viktigare saker att göra..)
och berättade om mattan. Men vad tänkte jag på då? Ringa en man och berätta om en matta när han sitter mitt upp i ett möte..Hmm, lät föga intresserad. Väl hemma började lilla tjatet om att eftersom jag har pengar att köpa mattor så borde jag nu inte gå och besikta min bil (borde göras denna månad) och lägga undan lite om den måste repareras? Men nej, vad trist.Det har jag inte ens tänkt på! Och har ju ännu tid på mig..har en gång besiktat min bil ett år "för sent" (tur att jag inte råkade på nån polis då). Ja, den låter ju lite konstig ibland min bil, och så knycker den ibland till när man byter växel.

 


Inga kommentarer: