6 mars 2009


Vi hade en kul dag i Tallinn, Daniela och jag. Synd att tiden inte räckte till alla fina kläd- och skobutiker, för att inte tala om alla mysiga caféer. Nästa gång skall vi sova över så vi slipper springa runt och kolla på klockan hela tiden för att hinna med båten. Men vi hann kolla lite på skor och kläder och äta lunch på en italiensk restaurang samt en snabb visit på Reval café med kaffe och piimakokk (=ost/kvarg kaka).

Här provas det skor från Unisa

En genomblick av favorit avdelningen S.Oliver på Kaubamaja









Köpte ett par bruna skor fast jag inte alls hade tänkt mig att köpa bruna..dessa från Tamaris och är jättesköna på foten. Snygga också och i äkta skinn. Lite rysk champagne (riktigt torr) är ett måste och så "peppermynt naovesi" (=ansiktsvatten) som jag inte klarar mig utan! (köpte bara 3 flaskor så jag har ett bra skäl att åka över igen för de tar slut ganska fort..)
















Inga kommentarer: