3 mars 2009

Feng Shui

Hittade en del saker hem som borde (=vill ha) skaffas så småningom. Soffan till gästrummet står ju först på listan, det lutar åt Ikeas Ektorp (beige, inte rosa mer) eftersom jag inte har hittat den perfekta bäddsoffan ännu.

EKTORP Divaani, vasen
Och en ny matta måste vi ha under soffbordet, har ingen matta där alls för har inte hittat en  rund matta som tål vattentvätt (tvättar mina mattor på sommaren ute i kommunens "tvättbrygga" för mattor) och som har den rätta beige färgen.

Matto FLOKATI 75x100 cm EK-15681Åh denna vill jag ha fast en rund..
Och så behöver vi ett nytt sängöverkast, nya vägglampor och målefärg till sovrummet.
Keep on lookin´...
..samtliga textilier från Pentik. 


Passar det med ljusblå skåpdörrar (sovrummet) och en beige vägg och så dessa nyanser i rosa tillsammans?  Eller skall jag bara ha beige/ljusblå/mörkbrunt..?
Äsch vad svårt för kan inte måla om skåpen i sovrummet så det måste vara en färg som matchar med det ljusblå och mörkbruna möbler och eventuellt en beige vägg. Några förslag? Vill inte ha så mycket blått därheller..

Och en vattenfontän måste skaffas, till gästrummet. Vatten, eld och var det  levande växter? enligt Fengshui ..eld har vi (=brasa)  och en del växter också (fast en del är mindre levande..)
                                                     
I morron  har vi ingen skola och då skall jag åka till Tallinn och vara där hela dagen med min dotter. Vi skall besöka caféer (som även serverar vin och skumvin..) och kläd/skor och inredningsbutiker..kanske hittar jag nåt at ha med mig hem?

Inga kommentarer: