12 mars 2009

    Skolkning..


Idag skolkar jag från skolan, har timmar där närvaro inte är obligatorisk. Sjutton så skönt, en ledig dag, kan göra vad jag vill! I alla fall tills Oliver kommer hem från skolan för då ska vi på föräldrarkvarten till hans skola. På kvällen blir det besök hos min vän, Anne, som bor ett stenkast ifrån oss men har sett henne sist för 2 månader sen. Hittade ett fint skrivbord igår på Indiq living,
http://www.indiqliving.fi att ha till gästrummet. Eftersom bordet var på rea och fick gratis frakt till på köpet, kunde jag ju inte motså att köpa det. Får hem bordet i morgon. Studentlyan skall få in ett skrivbord! Nu fattas ännu soffan, "fontänen" och så lite blommor, filtar, kuddar etc. Nu gäller det att jobba på och tjäna in slantar och har fått in bra med jobb de närmaste veckorna. Det bästa med att extraknäcka är att man kan själv välja ut dagarna man vill/kan jobba och var man vill jobba. 
 Var ute igår kväll på en joggingtur och åt ett helt kexpaket efter det och tänkte att det kanske
vore bäst att förbränna en del av kalorierna idag så jag klär på mig min "jogging outfit" och tar en springrutt där ute i snön.  Vad gör man inte för att hålla sig slim? Nu har det kommit ut en massa fina joggingkläder och skall skaffa mig ett par nya tights, ny topp och nya skor till våren. 



Dessa  vore inte helt fel, lite färg piggar upp!




Inga kommentarer: