30 mars 2009


Dagen efter

Veckoslutet gick förbi alldeles för snabbt. Vi var ute på lördag och dansade, stället vi besökte var ganska så tomt och ingen bjöd på champagne så det var inte så kul. Men tillsammans hade vi roligt och var på dansgolvet så gott som hela kvällen. Dessvärre mådde jag inte så bra dagen efter. Men vi åkte iväg till min kompis hela familjen och barnen stannade kvar hemma hos dem för att spela och vi vuxna besökte inredningsmässan. Vi skulle ju dit på torsdag min kompis och jag men jag hade glömt gratis biljetterna i bilen så vi slopade den och åkte in till stan och tog ett glas vin och lite mat istället. 

I skolan har vi en lång och urtråkig kurs framför oss hela våren. Statistisk matematik, vad sjutton skall man med det till som sjuksköterska, jag bara frågar?! Det räcker väl med att man kan skilja på milligram och gram och milliliter och sätta in rätt läkemedel i injektionssprutan? Skulle vilja ha mer av laboratorietimmar och öva på injektioner od. Som tur är får jag göra det då jag extraknäcker så jag lär mig något praktiskt också.

Partybrudarna

Lite idéer att ha till altanen i sommar
i


H. och jag i mässans trädgårdsavdelning

Inga kommentarer: