2 juni 2009

NY BIL

Det var meningen att jag skulle ha lite semester denna vecka, innan mitt sommarjobb men har jobbat en del. Idag var jag bara så trött rent fysiskt efter åtta timmar och jobbar även i morgon samt söndag. Sen är det bestämt att jag skall vara lite ledig, måste hinna måla om sovrummet innan och njuta lite av sommaren. 
Det är så ibland att jag stormtrvis med jobbet som blivande sjuksköterska, man får hålla många trådar i handen samtidigt och ha koll på en massa, men ibland blir det för mycket. Ibland tycker jag att jag har för stort ansvar, herregud, har ju bara studerat ett år och inte haft så mycket praktisk skolning ännu. 

Idag tog jag farväl av min gamla Citroen som betjänat mig i fem år. Bytte om till en nyare bil, en Audi A4 med 2-liters motor och som känns underbar att köra. Det var inte riktigt bestämt att jag skulle ha en Audi men så tyckte ingenjören att jag skulle provköra denna och efter det ville jag inte ha någon annan bil. Nu får jag verkligen passa på med extraknäckande för bilen skall ju betalas av också. Men det är det värt, är ju beroende av en bil och då måste det vara en som jag kan lita på och som håller i några år. Farväl Citroen, VÄLKOMMEN AUDI!

En bild på mitt nya fordon:

Inga kommentarer: