8 juni 2009

                                     Men var finns alla gentlemän?                                              

Åkte iväg till Bauhaus idag för att kolla på tapet men stannade upp vi vatten fontänerna de hade på trädgårsavdelningen. Hittade en inomhus fontän som jag fastnade för men eftersom jag hade åkt dit för att hämta tapet styrde jag kosan till tapetavdelningen där jag hittade ett fint tapet meddetsamma. Lite dyrt, okej, men behövde bara två rullar och det skall vara idiotsäkert att få upp på väggen sade försäljaren, (vaddå, ser jag ut ser som en idiot..?) Sen skulle jag ha klister och gick och bar omkring på klister och tapet i en liten korg (jag är inte alltid så praktisk, kom inte på att ta en vagn) och handväska i andra handen. Sen mindes jag fontänen. Den skulle jag ha. En tungt paket fastän fontänen var liten men sten väger. Unge försäljaren gjorde inte en min att hjälpa mig fast han såg hur jag brottades med tunga paketet, klisterburkarna och tapetrullarna och handväskan och flämtade mig till fram till kassan som tycktes ligga en kilometer bort. Var finns alla gentlemän då man behöver dem? Har läst nånstans att män känner sig hedrade att hjälpa kvinnor i nöd (typ öppna dörren, byta däck, fixa trasiga växlar på cyklar etc) då de får känna sig som hjältar men i Bauhaus lär det inte finnas såna, inte bland personal eller kunder. 

Svor för mig själv för det fanns ju inga rullvagnar vid kassan heller för dom plockar man ju upp utomhus innan man går in liksom. Ja, ja. Hade ställt bilen nära ingången (om sanningen skall fram så hade jag parkerat den längst bort från alla bilar för jag är bombsäker på att nån kvaddar min nya bil annars) och kom ju inte på att utgången ligger ännu längre bort. Letade efter min bil med tunga paketet och rullarna och handväskan. (Och svor för mig själv hur f.n det kan vara så många bilar på parkeringen en måndag) Men hörni nu alla män som ser kvinnor bära tunga paket eller liknande. HJÄLP till för sjutton! Stanna inte upp och småflina med blicken "oj, oj, vad tungt det ser ut" utan fråga om ni kan hjälpa till! Eller fick jag ingen hjälp p ga att jag såg så sur ut..? Hade den där "undan alla hinder" -blicken..?

Väl hemma ville jag ha upp tapetet genast. Men maken var dessvärre inte sugen på att börja tapetsera efter en lång arbetsdag. Och eftersom jag aldrig tapetserat förut får jag vänta tills lördagen. It´s gonna be a long, long week. 

Men väggarna i sovrummet målade jag helt själv och är helnöjd med resultatet. Färgen är perfekt och färgen ligger jämn och fin. Lägger in bilder när tapeten är på väggen så får ni se hur det blev. Här är min nya feng shui -fontän som skall in i studentlyan som ännu är obemannad.

..när man tänder eld på ljuset och vattnet porlar skall det vara så avslappnande..(men blev bara kissnödig av porlandet..).
 

Inga kommentarer: