14 juni 2009

My bedroom make-over

Snälla gör om mig, viskade sovrummet och så här blev det:

Nu är sovrummet så gott som klart. Nu fattas ju bara:
  1. nytt överkast (eller skall jag färga om den gamla?)
  2. ny säng (eller skall jag måla om den gamla?)
  3. ny TV (vill inte ha en 42´ TV i sovrummet för den tar för mycket plats och är dessutom ful och vi har en alldeles likadan i vardagsrummet, det var inte min idé med en så stor TV, en dag fanns den bara plötsligt där (=fråga ingenjören var den kom ifrån!). 
  4. nya gardiner (köpa färdiga, sy själv (= det värsta alternativet sist jag sydde gjorde jag sönder ett otal symaskinsnålar) eller be mamma sy då jag åker ner till Gbg igen? ( men vet ej när..)
  5. nya läslampor
  6. nya mys kuddar
Och så har jag då äntligen hittat  tyg till en gardin som skall upp mellan hallen och vardagsrummet! Tygaffären hade ett sånt där erbjudande då de syr upp längderna gratis 
och då skall man ju passa på! Bad dem att sy upp dubbelt tyg så att det inte blir några synliga sömner och så att tyget ser likadant ut på bägge sidorna. Får hem färdiga gardinen nästa vecka och då får vi se hur det blev. 



Inga kommentarer: