1 juni 2009

Badpremiär!
Premiär för första doppet i sjön var det idag då vi var ute och badade med Oliver och hans kompis. Nära +30C varmt var det i luften och underbart somrigt, trodde att vattnet ännu skulle vara kallt men nej, det var också varmt! Men håller jag på att bli gammal för jag orkade inte ligga i solen mer än än halvtimme, jag som älskar att sola. Man får så många rynkor av solen. Lite sol måste det bli (bra att få D-vitamin) men inget megasolande mer för min del. Oliver och hans kompis var så roliga för där var två söta klasskompisar (flickor) på stranden och de höll på och stajla sig inför dom. Kommer själv ihåg när jag var 12 år och dökär i en pojke men skulle spela så tuff. 

Åkte sen iväg till järnaffären (håller på att bli gubbig? för jag älskar att gå omkring bland verktyg och måleburkar) och köpte målefärg till vårt sovrum som skall målas om, äntligen! Jag skall själv förverkliga detta projekt för ingenjören vägrar att måla om väggarna för han tycker att eftersom vi bor i ett relativt nytt hus, skall inget behövas att renoveras. Men det är ju INREDNING och inte renovering försöker jag. Men jag litar på att han kommer att hjälpa mig, så fort jag bara kommer igång. Har tänkt  på att tapetsera en vägg och fick med mig en bit av tapet hem. Det blå skall bort och väggarna skall målas om med beige och så eventuellt denna tapet vid sänggaveln.


Men nu skall det bli kvällsmat som skall njutas utomhus. Ingenjören kom hem från gymet och håller på och grillar; broiler och grönsaker. 



Inga kommentarer: