25 maj 2009

Sommar och sol
Så glad man blir av att solen skiner och värmer! Har bara 2 dagar skola denna vecka och sen är första året avklarat. "Bara" 2,5 år kvar..Men nu skall det njutas av sommaren, för jag börjar inte jobba på mitt sommarjobb förrän 15:e juni. Extraknäckar gör jag innan dess men har lediga dagar emellan jobbturerna så jag hoppas på bra väder så jag och Oliver kan åka ner till havet och bada. (spelar ingen roll om vattnet är kallt, finska SISU PRKL!)

Vi skall till Boston på semester i augusti. Flygbiljetterna och hotellet är bokat och betalt, nu gäller det bara att planera lite på vad vi skall göra därnere. En dagstur till N.Y står på programmet i alla fall, dit går bussar från Boston som bara tar 3,5 h. Och så skall vi besöka Marthas wineyard.. eller hette det så? Och shoppa (massor). Och äta (massor). Kul, kul, kul! Något att se fram emot. 

Maj månad har varit späckad med fester och det börjar sannerligen kännas av. Men här hörs inga klagomål för jag är den som älskar att gå på fest. I lördags var vi på en femtio års fest och det var jätteskoj med 200 inbjudna gäster på en restaurang med god mat och open bar och orkester. Hade kul konversation med ingenjörens kompisar och diverse avec. Lördagen innan hade kusinen M. ordnat en surprise party för sin man som fyllde 40 år. Kul även där med god mat och dryck och spelade b la Guitar hero för första gången i mitt liv. Nu har jag fortsatt med det hemma med Olivers set men har inte kommit längre än till nivå "easy" och låten "hotel California" med Eagles. (har lite svårt att komma ihåg  ordningen med "blå-röd-gul" knapparna).

Nu skall jag ut och sätta mig och se på solnedgången från vår terass, grannarna har slutat med gräsklipparen så det är riktigt lugnt och man får njuta så länge man slipper myggorna för dom har inte invaderat bakgården ännu. 


Ingenjören och jag på väg mot fest

2 kommentarer:

Jill sa...

Nämen, var har du köpt denna jättesnygga klänning??? Supefin!

Ha en mysig helg i vårvärmen :-)

Anonym sa...

Hejsan, jo, denna hittade jag av en slump på Seppälä och ett par bruna t-slejf skor i äkta skinn till på samma ställe, kanonfynd och då måste man ju köpa! Ha det skönt du med : )