9 maj 2009

Klänning dilemma


Varför ser alla kläder så bra ut i provrummet men när man kommer hem så ser det nya plagget ut som nåt helt annat än det man provat en stund innan inne i affären? Detta händer mig ALLTID. Jag tar och ser nåt snyggt, provar, och är helt nöjd. Men när jag kommer hem, ja, då är jag besviken när jag mallar mig framför spegeln. Nu är det ju så att vi har två fester i rad följande två lördagar framöver och jag tänkte att det skulle vara kul med en finklännning. Hittade en jätte fin, provade och blev helt stum för den klänningen satt perfekt och såg riktigt snygg ut i den (om jag får säga det själv). Men priset..200 euro för en klänning jag kommer att  ha föga använding av för den var i siden och en sidenklänning är inget man tar på sig för en barrunda, den skall man ha på finare fester. Och vill jag lägga ut 200 euro på en klänning som kommer att användas högst två, tre gånger? Så här såg min drömklänning ut från Your Face: (fastän jag inte är lika långbent och slank som modellen, satt den fint ändå!)

 
   Avaa popup-ikkuna
Istället blev det denna gröna klänning som är lite mer vardaglig från Zara för bara 39 euro.
Såg att Bianco hade ett par högklackade pumps i samma gröna färg men hann inte prova dom
för butiken skulle stängas. Men nu är jag inte mer säker på om jag skall ha på mig denna klänning på festerna framöver. 
 

1 kommentar:

Jill sa...

En jättefin klänning! Den kan du ha både till fest och om du ska vara fin på kalas eller fika på stan. Det är så svårt med klänningar, för man vill ju inte lägga så mycket pengar på något man bara kommer ha tre gånger.Men denna var ju helt okej i pris! Kram