3 maj 2009

Härliga Maj Månad


  i omklädningsrummet innan kvällspasset i går
Igår hade jag ett kvällspass efter att ha varit ledig i två härliga dagar. Fastän solen sken från en klarblå himmel var det faktiskt helt okej att åka iväg och jobba. Och som alltid, gick tiden snabbt och mycket p ga trevlig personal som var lätt att samarbeta med. Det är ju inte alltid så att man råkar att jobba med folk som man kommer så bra överens med. 

Valborgsmässoafton firades hemma på bakgården med jättegod mat och sallad samt munkar och äkta champagne som min kompis man hade skaffat. Måste medge att det är skillnad på skumpa och champagne.
På första maj åkte vi till Helsingfors på tu man hand för att kolla på folkvimlet i Brunnsparken
där vi tog oss en promenad. Sen träffade vi H. och J. på terassen Mästarstallet som ligger alldeles intill havet. Solen sken, smuttade på ett glas skumvin och riktigt njöt av den friska havsvinden.

H. och jag..studentmössan, årsmodell ´84 skulle på, dagen till ära

så här kul hade vi, Oliver står som fotograf


1:a Maj och årets första terassbesök
Ingenjören och H.
samt J. och jag (fick låna en filt)
Nu skall jag iväg och springa, sen bär det iväg hem till H. och J. På kvällen borde jag börja läsa på till terminens allra sista tenta (mikrobiologi) som faktiskt är jätteintressant!

Inga kommentarer: