2 februari 2009

Januari ut, februari in!




Nu börjar praktiken att gå mot sitt slut, har ännu denna vecka och tre dagar och en natt nästa vecka, sen är det klappat och klart..skönt! Tycker att jag har lärt mig ganska mycket och snappar upp nya saker vaje dag. Min handledare tycker att jag är klipsk och snabbtänkt (hmm..) och är världens positivaste människa. Igår fick jag hem Oliver som haft en skön semester i Italien och han har ledigt från skolan idag. Vi har sovit länge båda två för jag skall "jobba" kväll idag. Det blev ingen springtur för mig idag då jag har sportat hela helgen och är ganska trött i kroppen. Ibland är det bra med lite vila. Fast jag tänker ta mig en snabb promenad innan jag hoppar in i duschen och kör iväg till "min" vårdcentral.

Var på Vallila outlet i lördags och kollade på tyger som jag skall ha till gardin mellan hallen och vardagsrummet. Hittade en massa fina fast problemet är att jag måste ha ett tyg som ser likadant ut på både avig- och rätsidan och det är svårt att hitta om man inte vill sy med dubbelt tyg. Hittade ett tunt, ganska fint tyg som var ack så dyrt. Fick med min en bit av tyget hem. Så här ser det ut, brunt med creme färgade ränder.


Skall på jobbintervju nästa vecka hos en förmedlingsfirma för sjukhuspersonal. Blev också erbjuden sommarjobb på min praktikplats och tror att jag tackar ja. Måste  jobba Maj, Juni och Juli i alla fall och  ev. ha 2 veckor ledigt i Augusti innan skolan börjar igen. Men vi får se hur det blir. Nä, nu är klockan mycket och jag skall iväg ut och få lite frisk luft! 

1 kommentar:

Jill sa...

Mysigt att Oliver kommit hem nu :-) Du är jättessöt på kortet! Kram