9 september 2009

dessa trappor i skolan leder till matsalen/cafét

Dessa höstdagar gör mig så vemodig. Sommaren börjar gå mot sitt slut och jag tänker "HJÄLP, det är 8 månader tills det är vår/sommar igen! Men ju äldre man blir, desto snabbare går dagarna förbi och jag försöker att verkligen fånga dagen. Det har ju varit så vackert väder i stort sett hela september och denna dag var inget undantag, soligt och 20 C varmt. Vi hade anestesi föreläsning ända till kl 19 ikväll men jag hann njuta av vädret på förmiddagen.

Ibland blir jag som en tonåring igen, särskilt på skolan då jag umgås med min klasskompis, som nyss fyllde 25 och som håller mig ung. Och hon verkar ibland så mycket klokare än jag, skrämmade men sant! Men ibland fjantar vi, tjabblar på lektionerna fast vi borde lyssna och då känner jag mig som 13 igen. Men vem säger att man alltid måste vara så himla sansad som vuxen? Dessutom känner jag många tjugoåringar som tar livet och sig själva på så stort allvar. Då har man bara lust att skrika "TAKE IT EASY". Fast det gör man ju inte förstås, för man är ju VUXEN.

Jag blev glad igår av att avdelningssköterskan på min fd. praktikplats skickade sms och undrade om jag ville jobba där över julen. Och det vill jag för vi har ett långt jullov i år. Sen tänkte jag att det skulle vara kul att åka ner till Göteborg i början på Januari och då tänkte jag åka ner helt själv!

Just nu är sonen på lägerskola i västra Finland, dvs ganska långt hemifrån. Och som jag nästan anade, hittade han och hans kompis på lite bus igen och detta hände redan första kvällen. De hade gömt sig (flickorna hade bett dem komma) i flickornas rum och lärarna letade efter dem i 45 minuter (och var på väg att ringa polisen eftersom de bor mitt i skogen och vad som helst hade kunnat hända) tills de blev upphittade. Men vilken tur att jag inte behövde hämta hem ungen, 500 km hemifrån för läraren sade att det var nära. Pust. Oliver ringde och sade att "jag är snäll nu, resten av veckan" men "ta i trä". Skall jag förlänga hans hemarrest (för tidigare bus) när han kommer hem?





Inga kommentarer: