20 augusti 2009

Vardag

Idag har jag varit ledig och när väckarklockan ringde i morse kl 730 och jag såg solen stiga upp där ute, kändes det helt fantastiskt! Oliver skulle föras till skolan och sen kokade jag en kopp kaffe, värmde croissanter i ugnen och gjorde en svart vinbärs smoothie. Svarta vinbär har jag alltid i frysen, även frysta croissanter att frossa med på lediga dagar! Vilken enorm lyx att få vara ensam hemma och äta frukost i lugn och ro. Vill copy all grönska och värme och ta fram vid behov och paste en regnig och grå november dag.

Sen bar det i väg ut och jogga, härligt, härligt. Låg ute och solade lite på terassen efter springloppet och duschen. Solat har jag inte gjort på hela sommaren för jag vill inte ha mer rynkor och färg får man ändå då man springer (har solfaktor 25 ). Dessuton har jag fått leverfläckar av solen och det ser ut som om jag har skägg. Men nu är det snart slut på sommaren och då måste man bara passa på! Och för att få D-vitamin ifrån solen måste man ligga minst 15 minuter i solen utan solcreme.

Igår jobbade jag och det var en bra dag, jag hade ganska få patienter och det kändes jättebra. Att äntligen få läsa patientrapportena i fred, fundera i lugn och ro på vad och vem man skulle börja med osv. Ibland är det lite jobbigt när en del av personalen förväntar så mycket av mig. Hallå där! Jag är inte färdigutbildad sjuksköterska ännu! För ett år sedan visste jag inte vad s.c och p.o betyder! Inte så mycket annat heller och nu sköter jag om patienter och injekterar, rapporterar och konsulterar läkaren! Så ge mig lite tid, snälla. Jag är långt ifrån färdig än, but workin´ on it!

Oliver har börjat att spela innebandy efter att han slutade med fotbollen. Kul tycker jag för han behöver motion så att det inte bara blir dataspelande. Idag cyklade han dit så vi slapp föra honom. Han har blivit så stor, min pojke och är snart lika lång som sin mamma!

I morgon skall vi ha "bakskolan" med Oliver igen, det brukar vi ha på fredagar men nu har det varit uppehåll över sommaren. Oliver har hittills bakat en sockerkaka och en kladdkaka. I morgon skall jag lära honom att baka något annat. Här en bild på Missisippi Mudcake som jag var tvungen att baka häromdagen med mashmallows som jag köpte från Boston. Gott och väldigt kaloririkt.











Inga kommentarer: