10 juli 2009

She stole my heart


Ledigt från jobbet idag men det blev inget strandväder fastän det var varmt. Vaknade klockan tio på förmiddagen efter 11 timmars sömn. Kan inte minnas att jag har sovit så länge på ett tag.
Efter ett springpass åkte jag till en djuraffär och köpte en liten rosa "tröja" åt Danielas yorkie, kunde inte motså för det stod "Angel" på den, och så hundschampoo som kostade mer än schampoot jag ibland unnar mig att köpa hos frisören..kollade även på hundtandkräm och tandborstar som kostade från 15 euro och uppåt! Köpte även några små pinnar (inga riktiga ben för en lite yorkie inte) för den lilla hundbebisen att gnaga på.

Därefter fick jag bråttom hem för min kusin, Mia kom på besök med sin son Benjamin som är nästan jämngammal med Oliver. Han sover över hos oss över helgen. Kul för oss alla för han är en så lugn och söt pojke (om man jämför med envisa tonåringen Oliver som varit i puberteten ända sen han föddes, tror jag).

Åkte iväg till Ikea och hittade en dusch stång i krom som jag sett på nätet att ha som stång till gardinen mellan vardagsrummet och tamburen. Den satt ju perfekt!
Sedan styrde vi kosan hem till Danielas fd. (och nuvarande?) pojkvän där Lillan bor förnärvarade med sin ägarinna. Hon fick mitt hjärta att smälta, den lilla hundvalpen. Otroligt liten och söt är hon. Gav henne pinnen att gnaga på och det tog ett tag innan hon fattade att man skulle gnaga på den men när hon fick hum om saken, låg hon på golvet och bara gnagade nöjt på sin lilla benpinne. Och "tröjan" satt perfekt. Hon är en liten juvel den.

Inga kommentarer: