27 juli 2009


Nu har jag börjat min SEMESTER! På fredag var det sista dagen på mitt vikariat och då jobbade jag två pass i streck, eftersom en hade insjuknat och jag lovade att ställa upp. Att jobba från klockan 7-2130 var ganska tufft och jag var bara så trött i kroppen och huvudet när jag kom hem. Men ingenjören hade satt i en flaska rysk champagne i kylskåpet coh det kändes inte illa att avsluta dagen med ett glas (nåja, två glas..) skumvin.

Jag skall göra ett pass ännu på onsdag och ev. hoppa in om någon blir sjuk innan veckoslutet men annars kan man säga att ledigheten har börjats!

Vädret har varit fantastiskt. Sol, lite moln på himlen och VARMT! Och så har vi varit på tu man hand i några dar för Oliver har varit hos sin pappa. På lördag hälsade jag på min väninna som skaffat hund. En liten dvärg collie som är en liten valp ännu. Så söt han är, lilla hundbebisen. Vi gick ut och kollade lite i affärer men hittade inget på slutrean. Sen åt vi världens godaste Ceasar sallad på ett fik och tog oss en kopp kaffe på hennes balkong med färska jordgubbar, glass och handgjorda praliner. Hann med att sjunga lite Singstar med hennes son, det var skoj, måste skaffa ett sånt hem (vill sjunga Dancing Queen, så det skall bli ABBA- singstar!)

strike a pose, Rollo!
På söndag åkte mannen och jag till Hangö, en strandort där vi satt ute vid havet och åt, dessvärre var maten inte så god. Sen tog vi vägen förbi till Fiskars som är ett gammalt bruksområde i vacker miljö. Där blev det fika med kaffe och kaka. En perfekt helg.

Hangö
Fiskars

2 kommentarer:

Jill sa...

Vad vackert det är i Fiskars, verkar vara ett riktigt romantiskt ställe :-) Hoppas ni har fint väder hemma nu, värmen har precis kommit hit efter en massa dagar av regn... Så nu när jag har börjat jobba igen så är det solsken - typiskt! Trivs du på jobbet? Även det verkar slitsamt, jag skulle vara helt slut efter en 14-timmarsdag... Kram!

Rrrr sa...

Ja det är väldigt romantiskt, du skulle tycka om det för där finns många små hantverks butiker.

Ja, jag trivs oftast på mitt jobb men det är stort ansvar och hårt men samtidigt väldigt givande!

Kram
Riitta