7 juli 2009

På jobbet har det varit full rulle precis varje dag. Vi är en del sommarvikarier och det ser ut som om vi oftast blir tilldelade de svårast skötta (=besvärligaste) patienterna och det kan bli lite för mycket av arbetsbördan ibland. För det kan väl inte vara meningen att en del springer ut på tobak jämt och hinner ta pauser medan andra sliter ihjäl sig? Bortsett från detta har jag njutit av att jobba och har kommit in i rytmen på avdelningen. Det är ett tufft och fysiskt krävande jobb men jag stortrivs med det. Så jag har valt rätt när jag bestämde mig för att börja studera ett helt nytt yrke efter en tidigare ekonomisk utbildning. Men nu ser jag fram emot vår semester resa i augusti till Boston och jag skall ha lite ledigt innan dess också. Officiellt slutar jag att jobba den 25 juli men kan hända att jag gör några pass innan semestern. Idag hade jag en ledig dag och hade beställt sol men det blev regn. Så vi åkte iväg med Oliver till ett café och shoppade lite, cd skivor och kosmetika. Oliver är så go för han ville köpa ny deodorant och kunde inte bestämma sig så han köpte två som jag skulle lukta på innan han gjorde det stora beslutet.

Sen hyrde vi filmen Beverly Hills Chihuahua men efter en halvtimme tyckte Oliver att den var för barnslig att titta på, så där satt jag ensam i soffan och kollade på filmen..


På fredag skall
Daniela hämta hem sin lilla hund, en yorkie som heter Lillan. Vår lilla Ina, en yorkie hon med, hann bli hela 13 år innan hon gick bort för två år sedan. Ända sen dess har Oliver tjajat om att få en ny hund men hittills har jag inte gett efter. Men nu får vi ju en hund i familjen fast hon inte bor hos oss! Har anmält mig som primärskötare när Daniela behöver hundvakt. På fredag skall vi åka och hälsa på lilla hundbebisen! Och min kompis har också skaffat hund, en dvärgcollie som hon får hem om två veckor. Jag är hundvän, men tycker bara om små hundar (som luktar gott, som inte dreglar och som har en svans som täcker rumphålet).



Inga kommentarer: