5 april 2009

Tystnad

Nu har jag festat två lördagar i rad och får ta en liten paus på festandet. Vi var bjudna på en fyrtioårs fest hos en kompis till ingenjören och som alltid hade jag kul med hans kompisar.
Kompisen hade fixat maten från en restaurang och hyrt en servitris som skötte om maten och serveringen. Jättegod mat och så mycket sprit i olika former har jag aldrig sett hos någon förut. Karlarna föredrog öl så vi fick dricka så mycket champagne och vin vi ville, vi kvinnor. Och äkta champagne blir man inte bjuden på varje dag, i alla fall inte flera flaskor..

Allt förlöpte väl och stämningen var i taket. Fast jag tyckte nog att ingenjören coh servitrisen satt för länge och diskuterade med varandra framåt småtimmarna, det såg ut som om hon bara hade ögon för honom och han hade väl inget emot det..lite svartsjuka i luften? Äsch..nä, men nån stil skall man väl behålla?

Vi skulle på efterfest på en pub i stan men då vi väl var framme i kön (hade stått och köat en tid) bestämde dörrmannen för att börja skicka sms med sin mobil och det kom folk ut ur puben men han släpte inte någon in. Då kunde jag förstås inte vara tyst utan påpekade honom att hans jobb kanske inte gick ut på att läsa och skicka sms utan att släppa in kunder. Skall man vara tyken mot dörrvakter? Nä. Han blev ju dösur och bad mig att gå och ställa mig längst bak i kön. Tror ni att jag ställde mig? Nä. Valde att ta taxi hem. Ingenjören blev sur. Jag var ännu surare. Och när jag är riktigt arg, då är jag tyst. Så det har varit tyst hemma hos oss idag. Tills Oliver kom hem från sin pappa och bröt tystnaden. 

Dansade två timmar salsa idag. Tog igen en lektion som uteblev förra söndagen då jag inte orkade dansa. Men nu är jag dödstrött. Skall printa ut lite material till ett grupparbete i morgon och börja sussa. Tycker att ingenjören skall sova på soffan i natt. Hämnden är ljuv. Man skall inte underskatta en kvinnas hämndlyst. 



Inga kommentarer: