6 april 2009

Rastlösa jag..
Saker som skall göras innan Påsken:

- grovstäda (hur fasen kan det vara så stökigt, jag städade ju  sist på lördag?)
- göra chevre-ost/citron ravioli (har aldrig gjort förrut..)
- baka kaka
-skaffa godis till barnens påskägg 
-planera påskmenyn med ingenjören
-bjuda hem min kompis med man och barn (är alltid ute i sista stund, hoppas att de kan komma!)
-köpa lite påskvin
-skaffa tulpaner och narcisser (sådde påskgräs IDAG, hoppas att det hinner växa ut på 4 dar..)
-göra i ordning bakgården..nu har all snö smält därute!

På våren, ja då börjar jag bli rastlös. Har lust att partaja lite mer nu och träffa folk igen, hela vintern har jag liksom rört runt på axeln; till skolan-mataffären-hem-jobbet. Nu när det är ljust ute vill jag också ut. Och då menar jag inte ut och jogga..hehe.

Jag är född på våren, det förklarar ju en hel del.

Inga kommentarer: