12 april 2009

Påsk

Påskbålen

Första riktigt varma vårvädret var igår, på bakgården dit solen skiner var det hela +20C varmt. Vi åkte iväg för att se påskbålen till Fölisön (men viket namn på svenska!) i Hfors.
Och jag tänkte ju inte på att eftersom det ligger vid havet är det ju alltid blåsigt så här års och KALLT. Hade på mig jeans och kofta och höll på att frysa ihjäl. Drack varm kakao medan vi tittade på bålen som eldades,  men sen ville jag bara hem och värma mig!

              
solnedgång och en stelfrusen jag 

..gjorde ravioli som jag fyllde med getost och citron, njöt dom med olivolja och parmesanost samt rucola och vitt, torrt vin till, mums.
Annars har vi bara latat oss, besökte kusinen Sanna idag dit en del av släktingar hade samlats och hade en trevlig stund med sacherkaka och kaffe. Fick med oss tonårbarnet också. Nu vill Oliver äta hot dog till kvällsmat med färska frallor (frysta). Får väl ge efter fast jag inte tycker att det är nån påskmat. Sen skall vi samlas i soffan och se på film, med ett glas kall Fresita till. 

Inga kommentarer: