18 april 2009

Macaron bakelser

I morse när jag steg upp och tittade ut genom fönstret och såg att bakgården var vit - av SNÖ, höll jag på att tappa hakan. Snö i April? Nä, det vill man inte ha. Men som tur sken solen och när jag skulle ut på min sedvanliga lördag joggingtur hade all snö smält bort. Solen sken, det kom bra musik på min i-pod medan jag sprang ute i det blå och jag kände hur adrenalinet bara forsade. Kan inte beskriva hur bra jag alltid mår av att få springa, hur jobbigt det än känns att ibland ta på sig jogginskorna och ta sig ut men när man väl kommer igång är det UNDERBART. 

Har bakat idag, börjat lite i förväg för Oliver har kalas om en vecka på söndag och jag är väldigt noga med att mina gäster skall få så mycket hembakt som möjligt. Och allt skall vara fullkomligt, sån är jag. Skulle aldrig kunna tänka mig att bjuda på kex eller färdigköpt, nä, det är inte min grej. Så det blev en toscakaka som jag satte in i frysen och macaron bakelser som faktiskt blev jättegoda. Dom skall jag också frysa in och baka lite mer nästa vecka i flera olika färger (om jag hinner). Oliver har önskat sig en prinsesskaka i rosa marsipan så den skall bakas samt en hallon-ost kaka som inte kan frysas in.  Sen måste jag fundera på lite salt att bjuda på. Kanske en couscous sallad, lite wraps och pajer? Måste ännu planera "menyn" med Oliver. Vi har haft små köttbullar och korvar och små pizzor till barnen varje år, samt hemgjord potatissallad till, men nä, nu är det dags att ändra på det. Och så tycker ju vuxna om lite annorlunda smaker än barnen. Och då måste man göra fler sorter..

Nu skall jag se på American Idol som jag har spelat in på TV idag. Tycker så mycket om Adam och var det Nick han hette, den där killen som liknar min idol, Justin Timberlake, eller Timberland som jag alltid av misstag kallar honom, och Danny. Vilka killar!






Inga kommentarer: